23948sdkhjf

Durst arrangerade välbesökt teknikseminarium

Italienska Durst bjöd i april in kunder för att ta del av företagets senaste utveckling inom inkjet för etiketter och förpackningar. Intresset var stort. Mer än 150 deltagare från tre kontinenter kom till 3-dagars eventet.
Durst representeras i Sverige av Molanders Sign & Display. Bengt Bjällmén är försäljningsansvarig för etiketter och förpackningar.

– Det är var ett helt nytt event för Durst och gensvaret var otroligt. Det var roligt också för oss som jobbar ute i agenturerna att få en uppdatering och nya intryck av våra kunder, säger Bengt Bjällmén (bilden).

På Durst Digital Days för etiketter och föpackningar deltog bl a gästföreläsare från andra företag, bl a Rako Etiketten, TLF Graphics, Sunjet och Spartanics. Fokus låg i första hand på digitala framsteg på Durst inkjetpress Tau 330, nya applikationer med lågmigrerande bläck, automatiserat arbetsflöde och efterbearbetning med laserteknik. Även marknaden och potentialen i förpackningsindustrin och den annalkande etikettmässan LabelExpo i Bryssel i september stod på agendan.

Durst som har en lång historia inom inkjetteknik för tryck på en rad industriella produkter började så sent som 2009 anpassa sin teknik för tryck av etiketter och förpackningsfilm.

– Idag har vi det mest framgångsrika UV-baserade inkjetsystemet för etiketter på marknaden, Tau 330. Men vi begränsar inte våra ansträngningar till tryckteknik. Vi utvecklar också kompletta linjer för etikett- och förpackningsproduktion i samarbete med våra partner Sunjet och Spartanics för att möjliggöra nya applikationer och en hög automatiseringsgrad. Detta visar den fulla potentialen hos digital inkjet som erbjuder så mycket mer än konventionella tryckmetoder, säger Helmuth Munter, Segment Manager.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078