BillerudKorsnäs lanserar varumärkeskampanj
BillerudKorsnäs, lanserar sin första varumärkeskampanj någonsin. Kampanjen kommer i första hand att rikta sig till kunder och kunders kunder och syftar till att tydliggöra företagets ambition, öka varumärkeskännedomen och varumärkespreferensen samt att positionera varumärket längre fram i värdekedjan.
Kampanjen kommer att utgå ifrån artiklar, exempel och referensuppdrag för att illustrera och förtydliga grunddragen i företagets ambition. Begreppet ”utmana det konventionella för en hållbar framtid” inrymmer både en ambitiös innovationsagenda så väl som ett förstärkt fokus på hållbarhetsfrågor, teman som kommer att vara centrala i kampanjen.
─ Vi vill att publiken ska associera oss med nytänkande och smartare förpackningslösningar med ekonomiska och hållbarhetsmässiga fördelar. Vi tror att det bästa sättet att åstadkomma detta är genom att visa vad vi har uppnått och insett de senaste åren, samt ge målgruppen en försmak av vad som komma skall, säger Peter Malmqvist, marknadsdirektör, BillerudKorsnäs.
Kampanjens knutpunkt kommer att vara en interaktiv digital plattform varifrån företagets ambassadörer kan dela innehåll via deras egna kanaler.
─ Vi kommer att kunna engagera branschfolk och allmänheten på ett sätt som vi aldrig har gjort tidigare. Den som inspireras av vårt budskap kan enkelt sprida det genom att klicka, dela, lägga och kommentera på sociala medier, säger Peter Malmqvist.
Varumärkeskampanjen pågår från den 7 maj till augusti 2015. Besök kampanjsidan.