Premiumviner i Bag-in-Box
BiBoViNo, en vinbutikskedja för premiumviner i Bag-in-Box, har valt att samarbeta med Smurfit Kappa för sitt sortiment. BiBoViNo grundades 2013 och säljer viner på nätet. Deras första butik öppnades i Paris i september 2014. Företaget har nu 10 fysiska butiker i olika länder, senast i Tel Aviv, och fortsätter att växa med målet att öppna 50 till 100 butiker.
– Bag-in-Box-förpackningslösningen speglar förändrade konsumentbeteenden och sociala trender och uppfyller behoven hos den moderna vindrickaren, vilket tillåter att upptagna människor kan njuta av ett glas i taget, med garanti för att kvaliteten inte försämras på många veckor. Detta är något som inte kan uppnås med vin som förpackas i en traditionell glasflaska, säger vinexperten Bruno Quenioux som väljer ut vinerna i BiBoViNo´s sortiment.
Förpackningen som används i BiBoViNos kedja av butiker bryter med den traditionella vinvärlden, med en enkel design och enhetlig färg, och konceptet har nyligen belönats med "Innovation Trophy 2014" i kategorin Franchise av den ledande franska detaljhandelstidningen LSA.
Smurfit Kappa har arbetat med BiBoViNo för att nå denna framgång genom att leverera högklassiga förpackningslösningar. Parterna förlängde nyligen sitt samarbete med en ny förpackning, Bag-in-Tube, för viner av högsta kvalitet. Produkten är tillverkad av Smurfit Kappa Orsenigo i Italien och erbjuder samma fördelar som Bag-in- Box, med en ännu mer sofistikerad design.
Detta framgångsrika partnerskap visar på den stora potentialen för premiumviner i Bag-in- Box och erbjuder producenterna ett innovativt sätt att att möta sina kunders behov, menar Smurfit Kappa.
http://www.bibovino.fr/shop/index.php