23948sdkhjf

Hårdvaluta i vinhyllan

Kändisar är hårdvaluta när det kommer till att sälja produkter idag. Döda som levande. En av vår tids största kändisar är utan tvekan Elvis Presley. Han är som varumärke kontrakterad av Delicato Family Vineyards som nu lanserar den åttonde årgången av ”kungens” Cabernet Sauvignon.
Varje år presenterar Delicato en ny specialdesignad etikett i sant Elvis-manér. Nu när den åttonde årgången av Elvis the King of Rock ’n’ Roll Cabernet Sauvignon släpps har man passat på att hedra ”The King” med en specialdesignad flaska. Etiketten pryds av ett exklusivt vintagefoto från Elvis ”Spring Concert Tour” från 1972.

Det som gömmer sig i flaskan är minst lika exklusivt som etiketten, menar Delicato. 2013 gav en rekordskörd av exceptionell kvalitet. Det måttliga och milda vädret under hela växtsäsongen var perfekt för vinrankorna. Friska vinterregn följdes av en varm, torr vår och den varma sommaren gjorde att frukten fick hänga längre på vinrankorna vilket i sin tur gjorde att den fick nå totalt full mognad.

Delicatos beskrivning av vinet lyder:

Vinet har en klar blåröd färg, en djärv doft av mörka körsbär, svartpeppar och viol. Smaken bjuder på mörka körsbär, svarta vinbär, jordighet, kryddor och sammetslena tanniner.

Vinet kan med fördel avnjutas tillsammans med en av sina Elvis-favoriter ur skivsamlingen, menar Delicato med uppmaningen ”Låt karisman och artisteriet leda kvällen rätt”.

Elvis the King of Rock ’n’ Roll finns i Systembolagets butiker. Delicato Family Vineyards är en familjeägd vinproducent i Kalifornien och representeras i Sverige av Hermansson & Co.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063