23948sdkhjf

Coca-Cola väljer Re-board för julkampanj

Coca-Cola har valt kartongmaterialet Re-board från Stora Enso för sin butikskampanj ”Gör någon glad” i årets julhandel.
Det är andra gången som Coca-Cola väljer Re-board som material till en av sina butikskampanjer. Det är även andra gången som det är det Trosabaserade företaget X Branding Nordic som har fått uppdraget att tillverka kampanjen.

– Den största utmaningen i denna kampanj var släden. Vi kom med tidigt i processen och kunde vara med och ta fram en konstruktion av släden som var stabil och tålig, samtidigt som den skulle vara enkel för säljaren att använda för att exponera varorna. Det har varit ett bra samarbete i denna kampanj och vi är alla nöjda med slutresultatet. Släden blev verkligen häftig, säger Tommy Andersson, VD, X Branding Nordic.



Susanne Baldefors, Shopper Marketing, Coca-Cola Enterprises Sverige AB håller med och säger;

– Vi har höga krav på materialet i våra butikskampanjer. Det ska vara tåligt och stadigt samtidigt som det ska vara stilrent och förmedla en känsla av premium. Det är släden som tillför en extra dimension i denna butikskampanj. Den ger en wow-känsla och sticker ut i butiken. Tomten med sin släde och ren ska symbolisera att han är på väg hem till familjerna. Vi vill stärka känslan av en äkta jul. Att det är samvaron med familj och vänner som är det som är betydelsefullt och viktigt i jul, säger Susanne Baldefors.

Butikskampanjen består av tre delar: släden som är gjord Re-board kvaliteten Premium och tomten samt renen tillverkade av White Core. Kampanjmaterialet distribueras ut just in time till livsmedelsbutikerna runt om i Sverige från X Branding Nordic.

– Vi jobbar även i andra material än Re-board men det krävs en hel del av materialet i butikskampanjer. Vi tycker det finns så många fördelar med Re-board och försöker därför i så stor utsträckning som möjligt introducera det till våra kunder. Re-board är så kreativt, stabilt och miljövänligt. De korta ledtiderna är också mycket uppskattat av Coca-Cola och andra kunder, säger Tommy Andersson.

Det är på Stora Ensos fabrik i Norrköping som Re-board tillverkas. Även där är glädjen stor över Coca-Cola och deras julkampanj.

– Vi är givetvis oerhört glada och stolta att en så stor varumärkesägare som Coca-Cola väljer Re-board som material till sin julkampanj. Det är roligt att fler globala företag upptäcker fördelarna med vårt unika material, som är så oerhört lätt och formbart men samtidigt så exceptionellt starkt, säger Andreas Hörnfeldt, VD, Stora Enso Re-board.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078