23948sdkhjf

Tillväxt kräver produktionslyft

Emballator Växjöplast AB har blivit antagen till Produktionslyftet. Företaget står inför expansion och vill frigöra resurser genom att effektivisera den egna organisationen.
Adam Airosto tillträdde som VD våren 2014 och redan efter några månader togs beslutet att söka till Produktionslyftet. Emballator Växjöplast håller en hög nivå på kompetens, kvalitet och erfarenhet men behöver sätta ett hållbart arbetssätt i företaget som hela tiden utmanar för fortsatt utveckling och konkurrenskraft, menar Adam Airosto.



Adam Airosto, VD i Emballator Växjöplast.

– Vi ska vara ledande i det vi gör. De verktyg som Produktionslyftet medför är helt rätt för oss med de ambitioner vi har. Kvalitet, leveransprecision, engagemang och utveckling är företagets gemensamt definierade värderingar och därmed prioriteringar, och visionen är att vara det självklara valet för både kunder, leverantörer och medarbetare som delar dessa värderingar, , säger Adam Airosto

Efter ett antal år med relativt plan omsättning står Emballator Växjöplast inför en tillväxtfas och för att klara detta behöver de ändra sin taktik mot tidigare arbetssätt. Det innebär ett långsiktigt arbete med att frigöra kapacitet i företagets alla led.

– Därför är Lean som förhållningssätt en avgörande faktor i utvecklingsarbetet, avslutar Adam. Vi har fantastiska medarbetare i företaget och om vi kan ta till vara på de kvaliteter som finns och gemensamt sträva mot våra målsättningar så har vi alla möjligheter att lyckas.

Produktionslyftet är initierat av IF Metall och Teknikföretagen samt finansierat av Vinnova, Tillväxtverket och medverkande företag

Emballator Växjöplast utvecklar och tillverkar kapsyler till världsledande varumärken och bidrar aktivt till kundernas identitet, funktion och försäljning. Huvudmarknaden är Norden dit större delen av försäljningen går, men kunder finns även i övriga delar av Europa. Sortimentet utgörs av ett lika stort antal standardprodukter som kundunika lösningar. Emballator Växjöplast omsätter cirka 100 miljoner kronor och har drygt 50 medarbetare.

Läs mer om den nationella satsningen på www.produktionslyftet.se.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125