23948sdkhjf

Förpackningsdesigner pitchar i Norge

Värmländska reklam- och designbyråer har gått samman för att attrahera nya kunder utanför landets gränser. Idag möter företagen norska varumärkesägare i första gemensamt event i Oslo.
Satsningen leds av Packaging Arena och handlar om att gemensamt möta nya marknader. Byråerna som deltar har nischat sig lite olika på marknaden och tillsammans är de heltäckande inom reklam, design och varumärke samt marknadsundersökningar. I många fall är de dock konkurrenter och tävlar om samma kunder.

– Vi tycker att det är otroligt roligt att vi har kommit så här långt med byråerna. De är modiga och de vågar tänka nytt. De har förstått vikten av samverkan och att vi faktiskt blir starkare tillsammans. Det handlar inte om att var och en enskilt ska sälja in sitt erbjudande och ta sin del av kakan. Det handlar helt enkelt om att göra kakan större, säger Sandra Eriksson VD på Packaging Arena.

Byråerna spelar en viktig roll också för hela förpackningsbranschen. De möter ofta stora kunder och beställare av förpackningar, varumärkesägare, och med de i spetsen kan ännu fler dörrar öppnas och generera affärer också till exempelvis tryckerier och materialproducenter, menar Sandra Eriksson.

I satsningen deltar Motherland, Attityd i Karlstad, Bulldozer, Ord & Bild, Partners Kostym (tidigare Clara), samtliga medlemsföretag i Packaging Arena. Med på eventet är också Per Kristensson, professor på CTF, Karlstads universitet, moderator är Kristoffer Appelqvist från Sunne. Eventet går av stapeln den 19 november på Mesh Norway i centrala Oslo.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063