23948sdkhjf

Försäljningssuccé med ny förpackning

En ny förpackning, anpassad till svenska konsumenter, har gett kexvarumärket Breton en försäljningsökning med 72 procent. På bara ett år. Förpackningarna, som blev mindre och fick ett nytt bildspråk, togs fram exklusivt för Sverige av den nordiska distributören Haugen-Gruppen AB.
Köpbeteendet vad gäller kex har förändrats i Sverige vilket har skapat en efterfrågan på mindre paket. För att möta sina konsumenters önskemål såg därför Haugen-Gruppen ett behov av att förändra Breton-paketens utseende och storlek. Den nya paketeringen designades inhouse av representanter från Haugen-Gruppen AB. Ett arbete som snabbt skulle visa sig ge resultat.

– De nya förpackningarna har lett till att nya kunder har hittat till Breton och att gamla köper fler paket. Det är ett resultat av att vi har lyssnat på de svenska konsumenterna och gjort uppdateringar som möter deras behov, säger Olle Haglund, produktchef för Breton på Haugen-Gruppen.

Standardstorleken på kartongerna som tidigare innehöll 225 g har nu blivit mindre och innehåller 112 g. För stora hushåll finns Breton Original även fortsättningsvis tillgänglig i paket som rymmer 225 g. Sortimentet består även av smakerna Oliv & Basilika, Sesam samt nyheten Italian Crackers som lanseras i oktober.



Så här såg den gamla förpackningen ut.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062