23948sdkhjf

Försäljningsökning för kiwi

Brittiska fruktföretaget Direct Produce Supplies (DPS), noterade en dalande försäljning av kiwifrukt. Efter marknadsundersökningar insåg man att något behövde göras åt förpackningen, den traditionella plastbriketten med nylonnätöverdrag.
Schur Star Systems valdes för att få fart på försäljningen igen och tillsammans med kunden designades en Schur ”Fresh’n’GO” påse. Påsen skulle också vara optimerad för kiwifrukt och allt måste hålla sig inom kundens kostnadsramar.

– Storleken på Schur ”Fresh’n’GO” påsar kan anpassas så att kunden får plats med måltidsrecept på påsens överdel. Upp till fyra stycken utan tryckplåtsbyte. Stå-upp-påsarna uppmärksammas av kunderna och produkterna syns tydligt. De är lätta att designa och fylls enkelt och snabbt i Schur Star maskinen 3030-C, som packar PLC’s kiwifrukter och ingår i det framgångsrika förpackningskonceptet, berättar Mikael Abrahamsson.

– Eftersom 70% av inköpen på supermarkets är spontana talar allt för att se över sin förpackningslösning. Speciellt frukt och grönsaker, där marknaden inte har kommit lika långt. Den nya förpackningen innebar en 30% försäljningsökning för TESCO (och DPS).

Fotnot: Försäljningsökningen har dokumenterats enligt en oberoende undersökning som också konstaterade att kiwifrukter blev plötsligt populära i Storbritannien igen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062