Axfood ny medlem i Packaging Arena
Axfood ansluter sig till Packaging Arenas nätverk och blir nästa medlem på varumärkessidan. Genom exempelvis de egenägda kedjorna Willys och Hemköp har Axfood en stark position inom detalj- och partihandeln i Sverige.
– Förpackningen är en så viktig del i helheten av produkten idag. Det är därför viktigt att vi hänger med i utvecklingen vad gäller nya material med focus på miljö och smarta förpackningslösningar. Som ensam förpackningsutvecklare på Axfood känns det bra att skaffa sig ett nätverk och bollplank via Packaging Arena där man kan diskutera förpackningsfrågor, få inspiration och råd, säger Lisa Säfwenberg, Förpackningsutvecklare hos Axfood.
Lisa Säfwenberg
Antalet egenägda butiker inom Willys och Hemköp uppgår till 252 stycken och därutöver samverkar Axfood med ett antal handlarägda butiker knutna till sig genom avtal. Bland annat inom Hemköpkedjan men också under varumärken som Handlar’n och Tempo.
– Axfood är ett mycket intressant företag. Vi är jätteglada för att de ansluter sig till vårt nätverk för att stärka och utveckla sin kunskap på förpackningssidan, säger Sandra Eriksson, vd Packaging Arena.