Xerox öppnar nytt europeiskt innovations- och democenter
Xerox öppnar ett nytt europeiskt innovations- och democenter i Frankrike, där befintliga och potentiella kunder ska kunna testa och utvärdera Inkjet-tekniken. Öppnandet av centret är ett resultat av att bolaget under 2013 förvärvade det globala Inkjet-företaget Impika.
– Det här är en viktig milstolpe för Xerox Inkjet-strategi efter vårt förvärv av Impika. Vårt erbjudande inom vattenbaserad och vattenfri Inkjet-teknik går enligt plan och våra kunder och partners vet att vi menar allvar med Inkjet, säger Andrew Copley, president, Graphic Communications Operations, Xerox.
De produkter som visas upp i centret i Aubagne inkluderar Impika iPrint Compact, iPrint Reference, iPrint eVolution och iPrint eXtreme samt iEngine 1000 and 1000L.
Xerox har sedan tidigare ett Impika-center i USA: Gil Hatch Centre for Customer Innovation i Webster i New York, som är världens största permanenta utställningscenter för digital grafisk utrustning.
Xerox har även ett innovations- och democenter i New York, med bland annat maskiner som Xerox Colour 1000 Digital Press, Colour J75 Press. Dessutom finns ett europeiskt Innovation Centre i West London i anslutning till företagets europeiska huvudkontor i Storbritannien.