BillerudKorsnäs förpackar Spotify
BillerudKorsnäs och Berghs School of Communication ger Spotify en fysisk form. Samarbetet kallas SPICE:14 och är årets upplaga av en förpackningsdesigntävling för studenter på Berghs. Det här är första gången som ett online-varumärke förpackas fysiskt.
I år är den svenska internationella musiktjänsten Spotify uppdragsgivare till SPICE. Företaget vill testa att nå ut på ett annat sätt med sin online-musiktjänst.
Jimmy Nyström, Business Development Director på BillerudKorsnäs och projektledare för SPICE:14 menar att BillerudKorsnäs gillar att utmana det konventionella och finna nya förpackningslösningar.
– Det här är första gången som vi är med och förpackar ett internationellt välkänt digitalt varumärke vilket visar att även digitala varumärken behöver fysisk förpackning för att nå sin målgrupp.
– Samarbetet med BillerudKorsnäs ligger i linje med Berghs sätt att bygga sina heltidsutbildningar; verklighetsnära case med stöd av branschkunniga specialister, säger Pål Pettersson, ämnesansvarig Grafisk Design, Berghs School of Communication.