23948sdkhjf

BillerudKorsnäs förpackar Spotify

BillerudKorsnäs och Berghs School of Communication ger Spotify en fysisk form. Samarbetet kallas SPICE:14 och är årets upplaga av en förpackningsdesigntävling för studenter på Berghs. Det här är första gången som ett online-varumärke förpackas fysiskt.
För femte året i rad genomförs SPICE (Sustainable Packaging & Innovation Communication Event). Första året var det enbart en tävling som studenterna på Berghs deltog i, men numera ingår SPICE som en del i kursen "Hållbar Förpackningsdesign" på Berghs.

I år är den svenska internationella musiktjänsten Spotify uppdragsgivare till SPICE. Företaget vill testa att nå ut på ett annat sätt med sin online-musiktjänst.

Jimmy Nyström, Business Development Director på BillerudKorsnäs och projektledare för SPICE:14 menar att BillerudKorsnäs gillar att utmana det konventionella och finna nya förpackningslösningar.

– Det här är första gången som vi är med och förpackar ett internationellt välkänt digitalt varumärke vilket visar att även digitala varumärken behöver fysisk förpackning för att nå sin målgrupp.

– Samarbetet med BillerudKorsnäs ligger i linje med Berghs sätt att bygga sina heltidsutbildningar; verklighetsnära case med stöd av branschkunniga specialister, säger Pål Pettersson, ämnesansvarig Grafisk Design, Berghs School of Communication.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078