Ny utformning i Tetra Brik Aseptic-serien
Tetra Brik Aseptic 250 Base Crystal erbjuder möjligheter till varumärkesdifferentiering med en ny utformning på förpackningen.
– Differentiering av varumärken blir allt viktigare ju mindre tid konsumenterna har att välja bland ett ständigt växande utbud av produkter. Med den nya förpackningen kan livsmedelsproducenterna ge sina varumärken särskiljbarhet genom en lågkostnadslösning som kan introduceras i befintliga produktionslinjer, säger Tetra Paks produktdirektör Manuel Calderon.
Efter ett framgångsrikt fältförsök med den ledande kinesiska mejeriproducenten Mengniu kommer den nya förpackningen nu att lanseras i hela världen.
– Vi uppskattar kostnadseffektiva lösningar som Tetra Brik Aseptic Crystal, som kan passa in i befintliga produktionslinjer, säger Zhao Xingji, som ansvarar för varumärkesförvaltningen hos Mengniu Dairy. Det ger oss ett enkelt sätt att stödja utvecklingen av våra mjölkdrycker.
Konsumentundersökningar i både Kina och Pakistan har visat att Tetra BrikAseptic 250 Base Crystal står sig starkt när det gäller förpackningsdesign, visuell attraktivitet och funktion. Förpackningsmaterialets ökade styvhet i den nya utformningen gör att detaljhandeln kan stapla och distribuera förpackningarna mer effektivt. Dessutom har den en stark miljöprofil med högre pappershalt och ökad återvinnbarhet.
Tetra Brik Aseptic 250 Base Crystal kan introduceras i efterhand i befintliga TBA/22-fyllningslinjer. När den nya generationen Tetra PakA3/Speed-linjer lanseras 2015 kan varje kund som så önskar införa den nya förpackningen.