Nya vinboxar till våren
Våren är här och så också nyheter i Systembolagets sortiment av vinboxar. Allt fler väljer att sälja sitt vin på box.
– Vi är otroligt glada att Barefoot tagits emot så väl i Sverige. Så här till sommaren känns det perfekt att få lansera det populära rosévinet i ett format som gör det lätt att avnjuta, både vid en middag eller på stranden, säger Åsa Rosvall, Brand Manager på Spendrups.
Sedan il Nostro Rosso lanserades på Systembolaget för drygt tio år sedan har vinet varit både populärt och uppskattat. Il Nostro Rosso ligger bland de topp 5 mest sålda röda vinerna på Systembolaget i kategorin 0-59kr (2014-03-20).
Nu lanseras il Nostro Rosso även som box i Systembolagets beställningssortiment.
– Vi vet att Il Nostro Rosso är mycket omtyckt på flaska så en lansering på box kändes självklar. Dessutom är vi naturligtvis glada över att samtidigt utöka vårt ekologiska erbjudande, säger Flavia Bergström, Senior Product Manager på Oenoforos.
En annan nykomling i vinboxsortimentet kommer från Sydafrikanska Mulderbosch. Mulderbosch
Rosé har under flera år varit det bäst säljande rosévinet på flaska och boxen som lanserades förra året ser ut att följa i samma fotspår. Nu läggs ytterligare en pusselbit i portföljen genom lansering av det röda vinet Mulderbosch Syrah Cinsault Heritage Blend på box i beställningssortiment.