23948sdkhjf

Nytt sortiment och ny förpackning

Under 2014 kommer varumärket Nordsjö att få en ny logotyp och emballagedesign. Det är inte bara etiketten man förändrar utan även innehållet i burkarna och hela sitt koncept mot yrkesmålare.
Nordsjö har tagit fram ett helt nytt proffssortiment bara för yrkesmålare. Sortimentet är förpackat i emballage som har en tydligt och enkel kommunikation och som kommer att göra valet av produkt mycket lättare. Dessutom har Nordsjö under lång tid arbetat fram en helt ny generation vägg- och takfärger. Den nya generationen färger är utvecklade i nära samarbete med måleriföretag i Sverige, Norge och Danmark.

­– Vi är övertygade om att det nya sortimentet, designen och kvalitén i de nya produkterna kommer tilltala yrkesmålarna och hjälpa dem till ett bättre och proffsigare slutresultat, säger Tobias Eklund, Nordic Brand Manager Professionals på Nordsjö.

Vårt sortiment av vägg- och takfärger är uppdelat i olika serier baserat på användningsområden. A-serien passar perfekt vid nybyggnation och för projekt med stort ljusinsläpp. Produkterna är optimerade för stora ljusinsläpp samtidigt som de ger en modern och slitstark yta.

P-serien är anpassad för offentliga miljöer där slitaget är större och väggarna ska kunna rengöras i större utsträckning. Den tredje serien i det nya proffssortimentet är Grundserien som innehåller produkter som uppfyller yrkesmålarens krav på absolut bästa slutresultat.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078