Nytt sortiment och ny förpackning
Under 2014 kommer varumärket Nordsjö att få en ny logotyp och emballagedesign. Det är inte bara etiketten man förändrar utan även innehållet i burkarna och hela sitt koncept mot yrkesmålare.
– Vi är övertygade om att det nya sortimentet, designen och kvalitén i de nya produkterna kommer tilltala yrkesmålarna och hjälpa dem till ett bättre och proffsigare slutresultat, säger Tobias Eklund, Nordic Brand Manager Professionals på Nordsjö.
Vårt sortiment av vägg- och takfärger är uppdelat i olika serier baserat på användningsområden. A-serien passar perfekt vid nybyggnation och för projekt med stort ljusinsläpp. Produkterna är optimerade för stora ljusinsläpp samtidigt som de ger en modern och slitstark yta.
P-serien är anpassad för offentliga miljöer där slitaget är större och väggarna ska kunna rengöras i större utsträckning. Den tredje serien i det nya proffssortimentet är Grundserien som innehåller produkter som uppfyller yrkesmålarens krav på absolut bästa slutresultat.