Smurfit Kappa invidge Experience Centre
Förra veckan invigde Smurfit Kappa sitt nya interaktiva Experience Centre. Här kan företagets kunder med 3D-teknik och prototyper i realistisk butiksmiljö se hur olika förpackningslösningar fungerar bland andra produkter.
Det är dessutom utrustat med Smurfit Kappas nya verktyg 3D Store Visualiser på storbildsskärm (3x5 m). Intill ligger ett designrum med åtta förpackningsutvecklare och grafiker som tar fram olika förpackningskoncept. Vid sidan om detta finns prototyprummet, där provförpackningar tas fram för test.
Slutligen består Experience Centre också av en butik, där man i en realistisk miljö kan se hur en förpackningsprototyp fungerar bland skarpa produkter, både från det egna sortimentet och konkurrerande varumärken.
– Tanken med Experience Centre är att erbjuda våra kunder och partners specifika konkurrensfördelar. Genom en integrerad process och en rad unika verktyg skapar vi beslutsunderlag som accelererar utvecklingsprocessen vilket är extra viktigt i dagens snabbt föränderliga värld, säger Lube Belokozovski, som är Design-och Innovationschef på Smurfit Kappa.
– Med Experience Centre öppnar vi också upp och skapar en kreativ träffpunkt där personer med olika roller i förpackningsprocessen har möjlighet att sammanstråla, utbyta erfarenheter och nå bättre resultat.
Läs en längre artikel om Smurfit Kappas nya Experience Center i kommande nummer av Packmarknaden.