Volvo Group väljer A-förpackning
A-förpackning AB har tecknat ett nytt ramavtal med Volvo där A-förpackning utses till att bli en prioriterad leverantör. Avtalet omfattar utveckling, tillverkning och lagring av förpackningar och förpackningsmaterial för hela Volvokoncernen.
Företaget har arbetat med Volvokoncernen i över 30 år och detta avtal speglar den kontinuerliga kvalitet, tillförlitlighet och innovation som krävs för att bli vald som prioriterad leverantör, menar Åke Lindgren, VD för A-förpackning.
– Det här är ett mycket viktigt avtal för oss. Det här är ett betydelsefullt steg i vår relation med Volvo eftersom det både är en bekräftelse på kvaliteten på de tjänster vi tillhandahållit genom åren samt ett förtroende för framtiden, säger Åke Lindgren.
Förutom att vara huvudleverantör för alla Volvokoncernens förpackningsbehov kommer samarbetet mellan bolagen intensifieras ytterligare genom en planerad investering i en fullskalig EDI, inrättandet av prognoser kring efterfrågan på artikelnivå och lageravtal.
- Vårt jobb är att se till att våra kunder får bästa möjliga förpackningslösning. Som ett medelstort familjeföretag har vi särskilt åtagit oss långsiktiga kundrelationer och och vi har en strikt attityd att ’ingenting är omöjligt , allt kan lösas’ som genomsyrar varje kundrelation vi har. Vi är mycket nöjda med det nya avtalet och ser detta som ett bevis på att vår kundstrategi är uppskattad och erkänd av våra kunder, säger Åke Lindgren.
Om A-förpackning
A-förpackning är ett familjeägt företag med huvudkontor strax utanför Göteborg. A-förpackning producerar och arbetar med ett brett utbud av förpackningslösningar och material. Företagets kunder består främst av framgångsrika svenska industriföretag, aktiva både inom Sverige och på en global nivå.
Om Volvokoncernen
Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och marin- och industrimotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster och service. Volvo sysselsätter cirka 115 000 personer, har produktionsanläggningar i 19 länder och försäljning på mer än 190 marknader.