23948sdkhjf

Guldöl till alla fotbollsfans

Alla villa vinna guld i sommarens Fotbolls-VM. Budweiser´s kampanjflaska för spelen ger fansen den rätta känslan att inspirera sitt lag till stordåd.
Amerikanska Budweiser från bryggeriejätten Anheuser- Busch är officiell sponsor av Fotbolls-VM i Brasilien 2014. Inför och under turneringen görs en massiv reklamkampanj i alla tänkbara kanaler. Den bärande ikonen för denna kampanj blir flaskan som ni ser på bilden. Det är en aluminiumflaska som fått ett guldförgyllt utseende med en dekor av den berömda VM-trofén och Budweiser´s slogan för spelen – ”Rise as One”. Tanken bakom slogan förklarar Andrew Sneyd, Global Vice President, Budweiser.



– While football brings out regional pride and fierce rivalries, it also brings fans across the globe together once every four years through shared passion.With the Rise As One campaign, Budweiser celebrates the world's favorite game and its role in inspiring fans to celebrate the moments that unite us as a global community.

Den gyllenglänsande aluminiumflaskan kommer att säljas i ett 40-tal länder i begränsad upplaga, och ackompanjeras av andra förpackningar som glasflaskor, burkar och multipack i Budweiser´s VM-dekor, även dessa i begränsad upplaga.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063