23948sdkhjf

Förpackningskunskaper på export

I samband med ett förpackningsprojekt bjöds Bulldozer kommunikationsbyrå till Ramallah, Palestina för att kompetensutveckla palestinska varumärkesägare och företag inom förpackningsbranschen.
Utbildningen omfattade fem dagars workshop med ämnen som designtrender, konceptualisering och förpackningsutveckling. Initiativtagare till projektet är yrkeshögskolan Broby Grafiska och syftet är att utveckla förpackningen som värdeskapare för att öka de Palestinska företagens export.

Tillsammans med två lärare från Broby Grafiska ansvarade Catarina Szasz, Creative Director på Bulldozer, för att genomföra en utbildning för palestinska varumärkesägare och företag inom förpackningsbranschen. Den långa politiska konflikten har gjort att företag i Palestina har svårt att utvecklas och skapa tillväxt. Samtidigt har landet naturtillgångar och produkter som är lämpade för export, exempelvis till Europa. Därför har man sökt partners i andra delar av världen.

– Det har varit en spännande och inspirerande resa, säger Catarina Szasz, Bulldozer. Mycket handlar om att titta på förutsättningar och omvärld för att sen anpassa befintlig palestinsk produktdesign till europeisk marknad.

Projektet görs inom ramen för Palestine International Business Forum som är ett svenskt privatsektorinitativ vilka sammanför palestinska, israeliska och svenska företags ansträngningar för att bygga en hållbar ekonomisk utveckling i Palestina.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063