Design-framgång för BVD
Designbyrån BVD utsågs till ”Best of Show” i tävlingen HOW International Design Award. Bland över 1000 tävlande bidrag vann designbyrån BVD ”Best of Show” med 7-Eleven kaffekoncept för Sverige.
– Att vara bäst bland de bästa känns fantastisk, skrattar Rikard Ahlberg, Senior Designer på BVD och ansvarig kreatör bakom konceptet. Vi är väldigt glada att juryn uppskattade vår strategi med att understryka det hållbara i färgerna och ränderna, och göra något nytt av det. Att förenkla för att förtydliga är något vi på BVD brinner för, fortsätter Rikard.
Prisutdelning sker den 12 maj i Boston, USA.
BVD har den senaste tiden också förstärkt sin organisation med nya kreatörer som en följd av att man har fått in flera större uppdrag. Dessa är:
Freja Hedvall, Anna Steenstrup, Victor Kanmert.
Freja Hedvall som kommer direkt från Australien där hon studerat Grafisk Design och kommunikation på Billy Blue College of Design.
Victor Kanmert som kommer från Linnéuniversitet i Kalmar där han studerat tvärvetenskapliga programmet Reklam, grafisk design och visuell kommunikation.
Anna Steenstrup som har en bakgrund från Forsbergs och Nackademin där hon studerat Grafisk design/Reklam samt Förpackningsutveckling/Design.
Ethel Ghirmai.
Ytterligare en förstärkning har skett genom rekryteringen av Ethel Ghirmai specialiserad på digital kommunikation. Ethel har en bredd inom digital strategi, PR och konceptutveckling. Hon har bl a tidigare arbetat på kommunikationsbyrån The Brooklyn Brothers i London och jobbat med kunder som Land Rover, Jaguar och den prisbelönta identitetskampanjen Inspired by Iceland.