Rallytema ökar farten på Red Bulls multipack
Med start denna vecka rullar Red Bull igång en butikskampanj som är knuten till svenska rallyt, Sveriges största motorsportevenemang. Rallysporten hyllas med ett eget 4-pack i begränsad upplaga och konsumenter engageras i att tävla om en helt unik rallyupplevelse.
– Intresset för motorsport i Sverige har fått ett enormt uppsving på senare år med rally och rallycross som de stora dragloken. Med multipacken når Red Bulls engagemang i sporten hela vägen ut i butikerna, säger Ants Kippar, kategoriansvarig på Red Bull i Sverige.
Mobilspel kan ge åk i riktig rallybil
Till det nya multipacket kopplas också ett underhållande rallyspel för smarta mobiler (Android och iOS). På redbull.se kommer man att kunna följa vem som lyckas sätta de bästa tiderna i spelet på en uppdaterad resultatlista. Varje vecka belönas den snabbaste tiden och en slutlig vinnare får senare i år följa med till finska rallyt för att teståka en riktig rallybil.
Rallyteamat knyts också till en större marknadskampanj med reklamfilm på TV, webb-TV och bio samt digital bannerannonsering inleds den 3 februari och pågår till och med den 31 mars. Marknadsföringen leder in till en särskild kampanjsida på webben där besökarna bland annat kan fördjupa sig i Red Bull/Volkswagens rallyteam och lära känna föraren Sebastien Ogier