23948sdkhjf

Rallytema ökar farten på Red Bulls multipack

Med start denna vecka rullar Red Bull igång en butikskampanj som är knuten till svenska rallyt, Sveriges största motorsportevenemang. Rallysporten hyllas med ett eget 4-pack i begränsad upplaga och konsumenter engageras i att tävla om en helt unik rallyupplevelse.
Energidryck köps i allt större utsträckning hem för att konsumeras tillsammans med vänner. Förra året växte marknaden för Red Bulls multipack med 10 procent. Det tar företaget fasta på med 300 000 specialframtagna 4-pack för rallyfansen i Sverige. Förpackningen pryds av Red Bulls och Volkswagens rallybil, det team som är regerande världsmästare i WRC och ska försvara titeln i årets VM-rally.



– Intresset för motorsport i Sverige har fått ett enormt uppsving på senare år med rally och rallycross som de stora dragloken. Med multipacken når Red Bulls engagemang i sporten hela vägen ut i butikerna, säger Ants Kippar, kategoriansvarig på Red Bull i Sverige.

Mobilspel kan ge åk i riktig rallybil

Till det nya multipacket kopplas också ett underhållande rallyspel för smarta mobiler (Android och iOS). På redbull.se kommer man att kunna följa vem som lyckas sätta de bästa tiderna i spelet på en uppdaterad resultatlista. Varje vecka belönas den snabbaste tiden och en slutlig vinnare får senare i år följa med till finska rallyt för att teståka en riktig rallybil.

Rallyteamat knyts också till en större marknadskampanj med reklamfilm på TV, webb-TV och bio samt digital bannerannonsering inleds den 3 februari och pågår till och med den 31 mars. Marknadsföringen leder in till en särskild kampanjsida på webben där besökarna bland annat kan fördjupa sig i Red Bull/Volkswagens rallyteam och lära känna föraren Sebastien Ogier
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063