Amazon eliminerar förpackningsraseriet
Amazon jobbar i alla led med förbättringar i servicen mot kund. Ett initiativ är frustrationsfria förpackningar, för att komma till rätta med förpackningar som är svåra att öppna.
– Vi har alla upplevt frustrationen i att försöka ta bort en produkt från nästan ogenomträngliga förpackningar som hårda plastförpackningar och produkter som är bundna av ett tiotal buntband. Vi har arbetat med både tillverkare och kunder för att designa "Frustration-Free Packaging" som är enkel att öppna, skyddar produkten och minskar avfallet. Vi har nu mer än 2 000 tillverkare som är med i programmet, säger Jeff Bezos, VD och grundare till Amazon.
Sparar även material
Företaget meddelar även att de nu har skickat över 75 miljoner produkter som garanterat inte kan ge upphov till "wrap rage".
– De gamla frustrationsfulla förpackningarna krävde sax, blod och svett för att öppna. Det nya sättet är perfekt! Dra i kartongfliken, öppna kuvertet, minneskort i handen, säger en Amazon-kund som gillar initiativet.
Amazons smarta förpackningar skall även spara material och vara enkla att återvinna. Sedan starten ska initiativet sparat in 5,5 miljoner kvadratmeter kartong. Nedan ser ni ett exempel på Amazons frustrationsfria förpackningar:
Amazon Frustration Free packaging on youtube
Källa: ehandel.se