23948sdkhjf

Nya förpackningar lyfter snabbmat

Allt fler väljer en snabb macka, wrap eller sallad till lunch. Men för den som har bråttom kan det vara svårt att se vad som döljer sig i förpackningarna och krångligt att hitta det man söker. Är maten fräsch? Är den nyttig? Med nya förpackningar vill 7-Eleven och Pressbyrån i Sverige lyfta fram sitt snabbmatssortiment.
— Många har bråttom men vill samtidigt ha bra mat. Vi har utgått från kundernas krav på att snabbt kunna välja ett nyttigt och näringsrikt alternativ, säger Mia Hesselgren, varumärkesstrateg på design- och varumärkesbyrån BVD i Stockholm.På uppdrag av Reitan Convenience Sverige AB har BVD formgivit de nya förpackningarna som nu finns på 7-Eleven och Pressbyrån. Båda kedjorna ingår i norska Reitan gruppen som även äger flera kiosk- och convenience-kedjor i Norden och Baltikum.Ingredienser, pris och energiinnehåll framgår tydligt, något som konsumenterna efterfrågar.— Man vill också se maten, något som vi löst med en delvis transparent förpackning, säger Rikard Ahlberg, Creative Director på BVD.För att lättare hitta de vegetariska alternativen har de fått ett särskiljande utseende. En annan ledstjärna vid utformningen är att förpackningarna ska vara praktiska och göra maten enkel att ta med och äta i farten.— Målet är att stärka vår ställning på snabbmatsmarknaden och tvätta bort onyttighetsstämpeln, säger Richard Forsshéll, Marknadschef på 7-Eleven i Sverige. Vi vill visa att vår snabbmat är bra mat.BVD har arbetat med Reitan gruppen sedan 2006 och har under 2013 vunnit flera internationella designpriser, bl a Merit Award i One Show, nominerad i D&AD och Bronze i Cannes Lions för uppdateringen av svenska 7-Elevens kaffekoncept.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078