23948sdkhjf

BAS tog Silver i prestigefylld tävling

DAY Birger et Mikkelsen, doftserie vann en andra plats i kategorin hem/trädgård, under gårdagens prisutdelning i San Francisco, Kalifornien. The Dieline Package Design Awards 2013 är en global tävling som riktar in sig på förpackningsdesign. I år skickades över 1 100 bidrag in till tävlingen.BAS fick ett silver i Dieline Package Design Awards för uformningen av förpackningarna till den här doftserien.
– Vi är extremt stolta och glada att belönas i Dieline, det betyder extremt mycket för oss att vinna ett pris i en av de mest spännande och innovativa förpackningsdesign tävlingar som finns, säger Marie Wollbeck, Creative director på BAS. Förpackningskonceptet för DAYs doftserie är en del av designprogram och kommunikativ plattform för DAY Birger et Mikkelsen där brandbook, labels, symboler, mönster, förpackningar och grafisk manual har ingått. Doftserien, som är tävlingsbidraget, är en del av Home kollektionen och ska bära varumärket samtidigt som de är en produkt som ska sälja. Designen bygger på den grafiska och kommunikativa plattformen som gjordes för DAY. Designen hyllar olikheter och bygger på storytelling. DAY är den lyxiga bohemen och samlaren på upplevelser som har en estetisk känsla för detaljer och klar uppfattning om design. Produkterna är ännu en liten serie och ska ge möjlighet till intressanta exponeringar i butik.Med olika sidor skapas stilleben av spännande visuell mångfald och oändliga möjligheter till kampanjer och kommunikation. Namnen ger produkten ett utrymme för fantasi och bygger varumärket DAY på ett subtilt sätt. I sättet som designen har gjorts finns utrymme för lanseringar och möjlighet till att utöka serien.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078