Sommarens kaffe är här!
En inarbetad dekor med signalfärger och logotype säkerställer en blixtsnabb igenkänning i butikshyllan. För den köptrogne är det lätt att hitta ”sitt” kaffe i hyllan. Men en trend bland starka varumärken är att blanda upp den klassiska profilen med lite säsongsbetonade överraskningar.Sommarkaffe från Arvid Nordquist Classic ska bli en ny sommartradition.
Arvid Nordquist Classic lanserar nu ett sommarkaffe med en dekor som är "skapad utifrån drömmen om sommaren och hur den ska smaka – generöst fruktig, och blommigt doftrik som sommaren själv". Längtan och tanken på sommaren ska göra att vi även åtrår detta kaffe, när vi precis satt på oss shortsen.– Vi ville skapa ett kaffe som ger den efterlängtade sommarstämningen, säger Erica Bertilsson, Marknadschef Arvid Nordquist Classic kaffe. Detta har vi tagit vara på i både smak och design som en ny sommartradition.Arvid Nordquist Classic Sommarkaffe 2013 innehåller 100 % Arabicabönor från Östafrika, Syd- och Centralamerika av högsta kvalitet. Liksom allt kaffe från Arvid Nordquist är det 100 % klimatkompenserat genom trädplantering i kaffeodlande länder. Sommarkaffet säljs i en begränsad upplaga i utvalda butiker.