Genombrott för Cefour Wine i USA
Cefour Wine har nu tecknat avtal med Burke Beverage Inc avseende distribution och försäljning av Easy Wine Glass i Illinois. Burke Beverage kommer att samarbeta med 9 stycken Metro Chicago Miller-Coors distributörer och genom detta nå ut till majoriteten av presumtiva försäljningsställen i delstaten.
– We have had a strong retailer acceptance at the independent C-stores, grocery stores, liquor stores and some on-premise which tells me we have a ’winner’ in Easy Wine Glass. All Miller-Coors distributors in Chicago will be using the Easy Wine Glass in their special events this Summer – it will be huge for sampling and trial and will definitely bring the brand name to the forefront of the consumer and lead to retail store purchases!” säger Jon Reynolds, Brand Manager på Burke Beverage.Avtalet kommer bara ett par veckor efter att Cefour Wine fått sin första stora order till USA. I april ställde Cefour Wine ut tillsammans med importören International Spirits & Wines USA på WSWA-mässan (Wine & Spirits Wholesalers of America) i Orlando 28-30 april. Här visades Easy Wine Glass upp för distributörer från hela USA i syfte att etablera distributionskanaler för produkterna.På mässan tecknade Cefours importör i USA, International Spirits & Wines, bl a avtal avseende heltäckande distribution i Georgia och North Carolina. Avtalet renderade i en första order till ett värde av 520 000 SEK med utleverans i maj-juni 2013.– Vi är väldigt nöjda med den oerhört positiva respons vi har fått på konceptet samt att Easy Wine Glass nu kommer att finnas tillgängligt i ytterligare en delstat, säger Mikael Bergholts, VD på Cefour Wine & Beverage.Avtalet med Burke Beverage In har lett till en första order till ett värde av 340 000 SEK med utleverans i maj 2013.Cefours affärsidé är att producera, sälja och distribuera vin som tappats på attraktiva, praktiska och drickfärdiga engångsglas av återvinningsbar plast. Sedan produktionsstarten 2010 har Cefour utvecklat en avancerad och unik produktionsteknik, där företaget äger hela processen i tillverkningen.– Detta innebär att vi själva köper in viner och råmaterial för tillverkning av produkterna – och helt i egen regi – framställer hela förpackningen samt tappar och försluter glasen, säger Mikael Bergholts.