Skyddande och dekorativ sleeve
CCL Label har för den engelska producenten av mejeriprodukter, Good Whey, som ingår i Volac-koncernen, tagit fram en sleeve, en krymphylse-etikett, som även skyddar det känsliga innehållet. Sleeven är tryckt med en UV-absorberande lack som bidrar till förstärkt produktskydd.
Det var i samband med att Good Whey skulle lansera den nya mjölkproteindrycken Upbeat som man kontaktade CCL label. Drycken är en UHT-behandlad mjölkprodukt i premiumsegmentet med ett extra högt proteininnehåll. Produkten säljs i 250 grams PET-flakor med midja och därför var det passande med en krymphylse-etikket.Den kaviterade sleeven smiter tajt kring flaskkroppen och är tryckt med heltäckande vit färg i botten. Flaskan har dekortryck runt om i hela nio färgers flexotryck och på toppen har man använt en matt färg som ger förpackningen även den taktila premiumkänslan.– Upbeat är en unik hökvalitetsdryck och det var väldigt viktigt att detta avspeglade sig i förpackningen, säger VD Ivor Harrison. Sleeven förmedlar precis det intryck som vi vill och ger konsumenten den rätta känslan av hälsa och glädje, medan den samtidigt skyddar innehållet.