23948sdkhjf

BVD formger nytt varumärke

Som en viktig del i Apotek Hjärtats ambition att tillhandahålla ett komplett erbjudande inom hälsa, välbefinnande och välmående har design- och varumärkesbyrån BVD på uppdrag av Apotek Hjärtat tagit fram koncept och förpackningsdesign för det nya varumärket Apolosophy. Ett varumärke som bygger på Apotek Hjärtats grundläggande värderingar trovärdighet, kunskap och kompetens.
– Apolosophy är inte ett vanligt varumärke. Det är vad vi tror på och står för som apotek — ett sätt att förpacka våra tankar om omsorg. I varje produkt som bär namnet Apolosophy möter du ett apoteks hela kunnande, säger Fredrik Kullberg, marknadschef på Apotek Hjärtat.–Vi har jobbat med att ge helheten en tydlighet som hjälper kunden att förstå produkten. Samtliga produkter i makeup-serien ramas in av en svartvit skala som lyfter kosmetiken ur förpackningen. Det finns en ärlighet i produkten och dess design, säger Catrin Vagnemark, creative director på BVD.Apolosophy makeup och solskydd är först ut av ett stort antal produktserier inom varumärket Apolosophy. Under året lanseras fler serier under samma varumärke.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078