Som ett av få företag i branschen introducerar Multivac AB i dagarna sin nya Webshop för Multivac Originalreservdelar. Initiativet är ett led i Multivac’s utveckling för ett utökat samarbete för att nå en förbättrad tillgänglighet och service till kunderna.– Vi är stolta över att nu kunna presentera vår Webshoplösning och vi är övertygade om att våra kunder kommer att uppskatta den ökade tillgängligheten det innebär dygnet om, säger Niclas Fagerström som tillsammans med Fredrik Andersson ansvarar för affärsområdet After Sales.– Man kan beställa reservdelar vilken tid på dygnet som helst och eftersom många av våra kunder arbetar i skift tror vi att tjänsten kommer att bli mycket uppskattad – inte minst av de som arbetar utanför ordinarie öppettider. Via Webshopen, som man hittar på Multivac’s hemsida, får man som kund tillgång till Multivac’s lager. All information är på svenska och både bilder och artikelnummer finns inlagda för respektive produkt. Priserna är individuellt anpassade och såväl leveransadress som fakturaadress hämtas direkt från affärssystemet.– Våra serviceavtalskunder har rabatt på våra reservdelar, och eftersom Websidan är kopplad till vårt affärssystem är priserna anpassade efter varje kund - det räcker med att man loggar in med sina specifika login-uppgifter, säger Fredrik Andersson. Det finns möjlighet att få produkterna levererade med expressleverans.