23948sdkhjf

Boxningsbälte i FibreForm på Paolos färska pasta

Nu lanserar Paolo Roberto sina första livsmedel på den svenska marknaden under varumärket PAOLOS. Det rör sig om pasta och såser. BillerudKorsnäs samlade kunskap har hjälpt till för att hitta den ultimata förpackningslösningen – tillverkad av FibreForm.Omslaget på förpackningen är gjord av det nya materialet FibreForm från BillerudKorsnäs.
Förpackningsomslaget är designat som ett boxningsbälte och därmed en hyllning till titelmästaren som nu vill hjälpa alla att bli mästare i köket.Boxare, programledare, skådespelare, kokboksförfattare med mera. Paolo Roberto kan skriva många titlar på sitt CV. Nyligen startade han ett nytt företag som ska sälja italiensk kvalitetsmat under varumärket Paolos mat.– Till att börja med blir det färsk pasta och såser. Pastan är gjord på durumvete och kommer att vara den bästa som säljs i Sverige, säger Paolo Roberto, som vanligt med en boxares blygsamhet.Han beskriver sortimentet som produkter gjorda på äkta råvaror och inspirerade av hans egna familjerecept. Förutom durumvetet ska bland annat den bästa mozzarellan från Italien och parmesan från Parma borga för hög kvalitet.Paolo Roberto prisar den nya förpackningen framtagen i samarbete med BillerudKorsnäs designbyrå NINE.– Men för att folk ska få smaka på den här fantastiska maten gäller det att de hittar grejerna i butiken. Det är där förpackningarna kommer in, säger Paolo Roberto.Förpackningarna till Paolos mat har tagits fram i samarbete med NINE, design- och innovationsbyrån som BillerudKorsnäs äger. Resultatet är funktionella förpackningar med en gul durumnyans som bas. Jordnära färger och hantverksmässiga detaljer som signalerar naturlighet och äkthet. Förpackningen tillverkas av Chesapeake UK som använder en speciell process för att konvertera FibreForm materialet som går under namnet Impressions™.– Det viktigaste är att de är annorlunda, de ska inte se ut som andra förpackningar i pastahyllan. De ska vara lite snyggare och mycket bättre. BillerudKorsnäs och NINE står för kunskap. De har varit lyhörda för våra idéer, men samtidigt vågat tala om vad som inte fungerar i butikshyllan eller produktionen. Vi är jättenöjda och tror att samarbetet blir långsiktig. Nu längtar jag till vecka 6 då min mat når flertalet butiker, säger Paolo Roberto.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109