23948sdkhjf

Unboxing trend på nätet

Frontpac menar att en stor del av våra köpbeslut baseras förpackningen. I en allt hårdare konkurrens gäller det att sticka ut, därför blir förpackningen allt viktigare. – Att vi på FrontPac inte ser våra kunders förpackningar endast som transportemballage är inget nytt – vi har länge vetat att den också är en säljare och varumärkesbärare - och en förbaskat bra sådan dessutom, säger Simon Cromby, Frontpac.
Ett bra exempel på vilken roll förpackningen spelar för slutkonsumenten är den relativt nya trenden "unboxing", alltså då slutkonsumenten för första gången öppnar lådan till sin nya pryl, filmar det och lägger ut på nätet. På YouTube finns många exempel på detta, ett är det HÄR!– Studier visar att vi bestämmer 60–80 procent av våra inköp i affären, och att 60 procent av inköpen baseras på produktens förpackning. Att designa en fulländad förpackning handlar om många faktorer: form, funktion, pris och igenkänning. Men i slutänden avgör försäljningssiffrorna vad som är en bra förpackning eller inte.– Apples simplistiska design är just nu väldigt tongivande men vi ser även "more is more" retro-trender med stora utbroderade mönster, mycket bearbetning av exponeringsytan i form av guld- och silverfoliering, prägling - allt för att skapa en premiumkänsla. Ett fint exempel på detta är en av våra senaste bag-in-box till Appassimento, säger Simon Cromby.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063