23948sdkhjf

Nya smaker som piggar upp

Energidrycksmarknaden växer så det knakar och i täten går marknadsledande Red Bull. Nu lanserar företaget tre ny smaker i 250 ml burkar som har designats i rött, blått och silverfärg för att göra det tydligt vilken smak som är vilken.
Red Bull har sedan introduktionen 1996 varit i det närmaste synonymt med energidryck i Sverige. Den svenska marknaden för energidrycker växte med 17,5 procent i dagligvaruhandeln förra året. Red Bull ökade med 23 procent trots ett utbud som cirkulerar kring en enda produkt.Men i februari med start vecka 6 nästa år introducerar Red Bull tre helt nya smaker: Red Edition med smak av tranbär, Blue Edition med smak av blåbär och Silver Edition med smak av lime. Alla med samma grundrecept och aktiva ingredienser som originalet. – Konsumtionen av energidryck per capita är trots det fortfarande låg i Sverige jämfört med andra europeiska länder. Våra marknadsundersökningar visar att nästan en halv miljon svenskar har valt bort eller dricker begränsat med energidryck på grund av smaken. Med tre nya smaker ger vi vingar till fler konsumenter som vill hitta sin favorit, säger Ants Kippar, kategoriansvarig på Red Bull i Sverige.Analysföretaget Canadean förväntar sig att kategorin fortsätter växa tio procent årligen fram till 2015.– När de nya smakerna började säljas i Tyskland tidigare i år kallade Nielsen introduktionen ”en av de mest framgångsrika produktlanseringarna i dryckeskategorin på flera år”. Möjligheten att välja olika smaker har fallit konsumenterna på läppen och återköpsfrekvensen har legat dubbelt så högt som snittet för drycker säger Ants Kippar.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.446