The Packaging Arena växer
The Packaging Arena fortsätter att attrahera företag med koppling till den svenska förpackningsindustrin. På fredagen fick man inte mindre än tre nya medlemsföretag: Abba Seafood, Flexokliché och Scan Figus.Sandra Eriksson, VD i The Packaging Arena.
– Jättekul! Nya spetsiga medlemsföretag stärker kompetensen i vårt nätverk och förbättrar våra medlemsföretags möjligheter och konkurrenskraft, säger Sandra Eriksson, vd på The Packaging Arena.Breddar nätverketDe nya medlemsföretagen innebär att The Packaging Arena växer i Göteborgsområdet, en medveten strategi för att komplettera basen av företag i Värmland, något som de värmländska företagen ser mycket positivt på.– Samtidigt gläds vi åt att det är de nya företagen som själva hört av sig till oss. Det ser vi som ett tecken på att fler och fler märker att man har nytta av att vara en del av The Packaging Arena, säger Sandra Eriksson.The Packaging Arena är ett regionalt förpackningskluster och en nationell innovationsplattform och har idag 50 medlemsföretag.– Det finns inget självändamål att bli så många som möjligt. Det är viktigare att våra medlemsföretag kompletterar varandra och att de representerar hela värdekedjan. Det är så vi bygger förutsättningar för att skapa innovation och tillväxt, säger Sandra Eriksson.