– Den lilla törstsläckaren har en stor potential att nå nya konsumentgrupper och passar bra vid tillfällen då man vill unna sig en liten portion av en stor belöning, säger Charlotta Bard Resare, Affärschef på Coca-Cola Enterprises Sverige.Coca-Cola Minican har tidigare lanserats i flera andra länder och visar där en positiv trend. I Belgien och Nederländerna säljs redan över två miljoner liter per år och 2011 ökade försäljningen i det senare landet med 10 procent.I Sverige är Coca-Cola först på marknaden med den här storleken för läsk. Konsumenterna kan nu lättare köpa flera förpackningar som de enkelt kan dela med sig av till andra eller välja när de själva vill dricka en mindre mängd.– Vi ser en tydlig trend och efterfrågan bland både kunder och konsumenter på små portionsförpackningar och hoppas att fler konsumenter spontant kommer att välja den lilla törstsläckaren för att den väcker positiva minnen, säger Charlotta Bard Resare. Coca-Cola Minican 0,15 l kommer att säljas i 12 pack.