23948sdkhjf

Mjälloms Tunnbröd i ny profil

Nu i höst lanseras en helt ny profil av familjeföretaget, Mjälloms Tunnbröd, från Höga Kusten. Sedan sommaren 2011 har landets äldsta tunnbrödsbageri genomgått en varsam och gedigen varumärkesresa, för att hitta en profil som helt stämmer överens med företagets kärnvärden. Resultatet av arbetet har landat i en ny logotype och nya fräscha förpackningsdekorer.
– Det är fantastiskt härligt att nu lansera resultatet av vårt arbete. Alla på bageriet känner en stolthet över att vi nu har en logotype och en förpackning som verkligen är värd att bära ett riktigt tunnbröd, säger Torbjörn Ullsten, fjärde generationen bagare.Mjälloms Tunnbröd lanserar i höst nya fräscha förpackningsdekorer som mycket väl speglar produktens kvalitet och ursprung. Bageriet med dess långa erfarenhet erbjuder ett brett sortiment av riktigt tunnbröd från tunt sprödbakat till hårt krispigt. Tunnbrödet bakas enbart av naturliga råvaror, utan mjölk och förpackas i kundvänliga, stadiga förpackningar, som nu får nya dekorer.Sedan sommaren 2011 har ett gediget och varsamt arbete pågått för att ta fram en tydlig profil och nya förpackningsdekorer som ska kommunicera företagets kärnvärden gott, äkta och genuint på ett bättre sätt.– Målet har varit att ta fram en ny profil och nya förpackningsdekorer som stämmer väl överens med tunnbrödet och våra kärnvärden. Vi har gjort en lång resa och varit konsekventa i vårt arbete vilket också gett oss ett gott resultat, säger Ethel Ullsten.Nu under hösten rullar de nya dekorerna successivt ut i butik med härliga naturnära färger och motiv från vackra Höga kusten.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.087