23948sdkhjf

Färre men kvalificerade besökare

I sin slutrapport från Drupa berättar Messe Düsseldorf att de hade 314 500 besökare från 130 länder på Drupa. Det var en minskning med 75 500 sedan förra Drupa. Andelen beslutsfattare ökade dock kraftigt, från 44,4 till 50,8 procent. Det visar att minskningen framför allt bestod av att färre personer från företagen kom.
Detta gällde speciellt företagen i Tyskland. Ändå kom nära 40 procent av besökarna från Tyskland. Sedan följde Belgien, Frankrike och Holland – alla tre länder som kan nås med bil på några timmar.– Bara den tyska grafiska industrin har förlorat 3200 företag och över 61 000 arbetsplatser de senaste 10 åren. I USA har under samma tid 7700 företag upphört att existera, säger Werner Dornscheidt, som är mässchef.Två områden i världen utmärkte sig genom en extra kraftig ökning. Det var Indien och Sydamerika – speciellt Brasilien. Över 27 000 personer hade tagit sig från Central- och Sydamerika.De 1850 utställarna var överlag positivt överraskade över att det gjordes så mycket affärer. Hälften af mässbesökarna hade antingen köpt något på mässan eller planerade att köpa något som de hittat på Drupa.Källa: AGI
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094