23948sdkhjf

Första återförslutbara burken i Sverige

Först ut på den svenska marknaden med Balls prisbelönade, återförslutbara dryckesburk är Coca-Cola som använder den för en ny energidryck, Burn Blue Refresh.
Den här förpackningslösningen har vunnit flera innovationspriser sedan lanseringen för snart fyra år sedan, bland annat utmärkelsen ”Can of the Year 2008.” Dryckesburkar med den återförslutbara mekanismen, Ball Resealable End, har tidigare använts för varumärket Burn och för energidrycken
Monster Energy på flera marknader, men Burn Blue Refresh är en ny smakvariant som släpps på den svenska marknaden. Drycken har smak av äpple, kiwi och blå agave. Burken kan öppnas och stängas genom att en täckplatta vrids, och konsumenten behöver inte dricka upp hela innehållet utan kan spara drycken genom återförslutningen.
Den återförslutbara burken är ett resultat av ett samarbete mellan Ball
Packaging Europe, Coca-Cola och det holländska teknikföretaget Bound2B
B.V.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094