23948sdkhjf

Lars Wallentin ger ut bok

Den för svenska publiken inte helt okända förpackningskännaren Lars Wallentin har utkommit med sin första bok om förpackningskommunikation, som han också menar är världens första bok i ämnet. Namnet föll sig därför naturligt ”The worl´ds first book about packaging communication.”
Lars Wallentin har ett förflutet inom Nestlékoncernen som förpackningsexpert och ansvarade under många år för varumärkesdesign för en rad kända varumärken så som Nestlé, Nescafé, Maggi, Buitoni, Nesquik och KitKat. Efter pensioneringen har han varit flitigt anlitad, inte minst i Sverige, som föredragshållare på ämnena design, varumärken och kommunikation.– Den här boken vänder sig till dem som vill veta vad som kännetecknar en säljande förpackning. Förpackningen ska inte bara kommunicera och väcka uppmärksamhet i butikshyllan, den ska framförallt sälja produkten.Boken är den första i en serie av böcker på ämnet förpackningskommunikation från Lars Wallentin som för den första boken fann en god samarbetspartner i det svenska Göteborgstryckeriet.– Ska man göra en bok som betonar vikten av utseende och kvalitet går det inte att komma med en sjabbig bok. Göteborgstryckeriet delar min känsla för perfektion och jag är mycket nöjd med resultatet, säger Lars Wallentin.Boken finns att beställa på Lars Wallentins hemsida: packagingsense.com
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078