23948sdkhjf

Elektroniska hyllkantsetiketter blir vanligare

De elektroniska hyllkantsetiketterna är på stark frammarsch på detaljmarknaden. Visma Retail, den största totalleverantören av IT-lösningar till de ledande detaljhandelskedjorna i Skandinavien, har ingått avtal med Delfi Technologies om leverans av Breece System.Elektronisk hyllkantsetikett förenklar, efektiviserar och förbättrar och är i det långa loppet billigare än pappersetikett.
Med Breece System kan Visma ge både detaljhandelskedjor och den enskilda butiken en mer effektiv drift och möjlighet att uppnå stora besparingar i form av tid, arbetskraft och material. Samtidig som man gör besparingar, vill kundservicen förbättras då kunden alltid kommer att se rätt pris på den elektroniska hyllkantsetiketten.– Samarbetet med Delfi ger Visma Retail möjlighet att erbjuda en enkel och framtidssäker lösning med fullt grafiska elektroniska hyllkantsetiketter, som hjälper till att automatisera den dagliga driften i butiker, säger sälj- och marknadsdirektören i Delfi Technologies A/S, Michael Jørgensen:Visma kan erbjuda sina kunder många nya möjligheter med Breece System och de elektroniska hyllkantsetiketterna. På de elektroniska hyllkantsetiketterna kan butikerna skifta mellan olika s k. sidor, så att man förutom viktig information såsom pris, beskrivning, streckkod och beställnings kod, också kan visa informationer omkring space management och lagerstatus. Butikerna kommer att slippa den manuella hanteringen som är förknippat med utskrift av pappersetiketter, med Breece System och de fullt grafiska elektroniska hyllkantsetiketterna är det möjligt att mer dynamiskt kunna lansera specifika kampanjer. När priser och produktinformation ändras i butikssystemet kommer de elektroniska hyllkantsetiketterna automatiskt att bli uppdaterade.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094