PACSEM flyttar till Sveriges framsida
PACSEM arrangeras i år för första gången på annan ort. Efter tio framgångsrika år i Karlstad är det dags att vända blad och bjuda publiken på något nytt. Göteborg blir den nya PACSEM-staden 2011. – Genom att förlägga PACSEM till Göteborg når vi fler människor och nya målgrupper och det är viktigt både för branschen och för konferensen, säger Sandra Eriksson VD i The Packaging Arena som arrangerar PACSEM.Sandra Eriksson tar PACSEM till Sveriges framsida.
också den viktigaste mötesplatsen i Skandinavien. PACSEM kännetecknas
av att alltid bjuda på det senaste och är en plats för inspiration och
nya affärer, säger Sandra Eriksson.The Packaging Arena har i år inlett ett nära samarbete med Scanpack 2012, Skandinaviens ledande förpackningsmässa. Scanpack arrangeras vart tredje år och samlar 15 000-20 0000 besökare under fyra dagar. – Att PACSEM kommer till Göteborg i år blir som en kick-off för Scanpack 2012. Med Svenska Mässans läge och professionella anläggning kommer konferensen att kunna genomföras optimalt, säger Anna Lena friberg, projektledare för Scanpack 2012. – Vi hoppas även kunna attrahera nya PACSEM-besökare med ett spännande program och ser fram emot möjligheten att träffa alla från branschen, säger Anna Lena.Årets tema på PACSEM är ”Förpacka ditt varumärke” med fokus på varumärken, förpackningar och kommunikation.– Ett spännande och högaktuellt tema eftersom förpackningen blir en allt viktigare del av lyckade strategier för just varumärken, kommunikation och marknadsföring. Årets PACSEM kommer lyfta goda exempel på hur man lyckas med detta och vill på så vis också inspirera besökarna att utveckla det egna varumärket ytterligare ett snäpp, säger Sandra Eriksson.En extra tilldragelse under PACSEM blir också utdelningen av Packaging Industry Awards, tidningen Packmarknadens förpackningstävling som vänder sig till alla som gjort en insats på den svenska förpackningsmarknaden under 2011-2012. Priser till vinnare i sju kategorier kommer att delas ut under middagen på kvällen.– Tillsammans bygger vi starka traditioner som är till gagn för hela branschen, säger Marcus Petersson, Chefredaktör.– Packaging Industry Awards arrangeras för tredje året och intresset har varit stadigt stigande. Vid sidan om internationella tävlingar finns ett behov att visa kunder även på hemmamarknaden vilka prestationer som gjorts under året.