23948sdkhjf

Många givande kontakter på årets Interpack

Antalet besökare blev visserligen aningen lägre, totalt 166 000, än för tre år sedan, men en större andel av besökarna var nyckelpersoner i sina företag och kontakterna som togs förväntas resultera i fler order. Det framgår av en enkät som Messe Düsseldorf har gjort i samband med nyligen avslutade Interpack.Köerna var som vanligt långa när Interpack öppnade för en ny mässdag.
Christian Traumann, som är President för Interpack och vd för utställaren Multivac Sepp Hagenmüller, säger så här om mässan:– I vår monter var det ett stot intresse för våra produkter. Vi hade 30 procent fler kontakter jämfört med 2008, medräknat personer från företagsledningar, varumärkesägare och många potentiella nya kunder. Budskapet från många andra utställare har varit detsamma, Interpack har bekräftat stabiliteten i den pågående positiva ekonomiska trenden.Totalt omkring 2 700 utställare från ett 60-tal länder samsades om utställningsytorna i de 19 fullbokade mässhallarna. Av de sammanlagt 166 000 besökare som räknades in kom cirka 100 000 från utlandet. Påfallande i år var inslaget av besökare från Sydostasien och från länder i arabvärlden.Som en följd av att finalen i Eurovison Song Contest på lördagen arrangerades i Esprit Arena, granne till mässan, ändrades mönstret för besöken. Påfallande många valde att förlägga sitt besök till söndagen och de följande dagarna.Nytt för i år var temautställningen Save Food med tillhörande seminarieprogram, ett arrangemang som Christian Traumann beskriver som en framgång.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062