23948sdkhjf

Billerud starkare inom design

Billeruds dotterbolag Nine Total Packaging Parter slås samman med No Picnics designavdelning. Det nya bolaget NINE bildas, och sammanslagningen stärker majoritetsägaren Billeruds erbjudande till förpackningsmarknaden.
- Tack vare den nya förstärkningen, främst inom design samt

det globala nätverket av etnografer och trendscouter, blir NINE en riktigt

intressant innovationspartner för varumärkesägare som förstår vikten av att

satsa på förpackningen som konkurrensmedel, säger Jon Haag, vd för NINE AB.NINE erbjuder tjänster inom affärsstrategi kopplat till

förpackningar, kategoriutveckling och nylanseringar, liksom grafisk och

strukturell design samt utredningar och kvalitativa studier kring framtida

konsumentbeteenden. Företaget arbetar med ledande aktörer inom flera branscher

och är bland annat huvuddesignbyrå för Carlsberg Sverige. Samarbetet har

resulterat i att designen för Pripps julöl nominerats till Guldägget 2011.NINE arbetar även med innovations- och visionsprojekt åt

branschorganisationen Skogsindustrierna. Företaget har idag 15 anställda.I och med avyttrandet av Packaging & Design, renodlar

No Picnic AB sin verksamhet mot designdriven innovation och

industridesign. Företaget är fortfarande delägare i nya NINE och

samarbetet med gemensamma kunder fortsätter som tidigare.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078