Etikettjätte öppnar innovationscenter
Avery Dennison har öppnat sitt första europeiska design- och innovationscenter, där säljande lösningar för etikettering och förpackning av kläder och skor ska utvecklas och visas upp.
invigts i veckan, och det drivs av Retail Branding and Information Solutions,
RBIS, inom företagsgruppen Avery Dennison. RBIS hade under fjolåret en
försäljning på 1,5 miljarder USD inom området etiketter, förpackningar,
prismärkning, varumärkesskydd och RFID-lösningar för skor och konfektion.I centret blir det möjligt för kunder och konsumenter att ta
del av vilka möjligheter som finns tryck för marknadsföring och etiketter,
plus hur utvecklandet av hållbara förpackningslösningar framskrider. RFID är
ett annat viktigt område som Avery Dennison kommer att kunna presentera
lösningar inom.Företaget, som är ett av de ledande inom etikettering,
öppnade sitt första center av den här typen så sent som i november 2010, i
delstaten Ohio i USA, och man planerar att öppna ytterligare två eller tre
center på andra håll i världen under de kommande 18 månaderna.