Tetra Pak är huvudsponsor till Sustainability Day
Som ett led i sin strävan att öka transparens och kommunikation runt hållbarhetsarbetet har Tetra Pak gått in som huvudsponsor för Sustainability Day 2011. – Vi kommer att dela med oss av våra erfarenheter av att använda hållbarhetsarbetet som en viktig del i den egna affärsstrategin, säger Erik Lindroth, miljöchef.BILD: Erik LIndroth talar om Tetra Paks miljöarbete ur ett Lean-perspektiv på Pack & Emballage i Stockholm 2010.
Sustainability Day går av stapeln 12 april på Cirkus i Stockholm och har ett tema med inriktning på råvaror och resurser. Tetra Pak kommer att vara en av talarna och medverkar som utställare. – Sustainability Day är ett av årets viktigaste möten för alla i näringslivet som arbetar med hållbarhetsfrågor. I anslutning till dagen planerar vi även att presentera vår hållbarhetsredovisning för 2010, målsättningar för de kommande åren och på ett så aktivt sätt som möjligt exemplifiera hur vårt arbete skapar värde för våra kunder.Detta är fyra områden som Tetra Pak särskilt kommer att lyfta fram:- Miljöarbete som konkurrensfördel, vilka mål och strategier krävs?- Proaktivt miljöarbete som en del i att bygga värde för kund, hur gör man?- Klimatsmarta förpackningar, vad säger tillgängliga livscykelanalyser?- Råvara som certifieras enligt FSC, Forest Stewardship Council, varför är det viktigt?Sustainability Day är ett årligt evenemang som arrangeras av tidningen Miljöaktuellt i samarbete med näringsliv och organisationer.