Comeback för klassiska Toy
Ett kärt återseende för alla tuggummituggare, och nostalgiker, är den relansering som Leaf Sverige har gjort. Klassiska tuggummit Toy finns åter i butikshyllan, i återförslutbara flow pack.
Den grafiska formen är densamma, med det gamla välkända typsnittet och färgerna blått och rött mot vit botten."Många associerar Toy med ett specifikt minne eller en viss tid i livet. Genom att relansera klassikern Toy Peppermint hoppas vi kunna ge alla tuggummiälskare och nostalgiker en chans att återuppleva gamla härliga minnen", säger Leaf Sveriges marknadsdirektör Patrick Axzell.Tuggummit Toy lanserades första gången 1934, blev snabbt en succé som i reklamsammanhang marknadsfördes av bland andra Alice Babs, och ”Ta´t lugnt, ta en Toy” är en klassisk reklamslogan.För sju år sedan lades produktionen, efter en nedgång i efterfrågan, ned men har alltså nu tagits upp igen. Det är Toy Peppermint, den ursprungliga smaken, som säljs sedan början av februari.