23948sdkhjf

Glasögon tävlar för Sverige i Birmingham

I samband med mässan Packaging Innovations i Birmingham i februari riktas fokus mot en svensk produkt. Representanter från The Packaging Arena finns på plats för att demonstrera Tobii Eye Tracking Glasses och tekniken som används för att kartlägga vad konsumenterna kikar på i butikerna. Ett pris i en innovationstävling hägrar.
”The Lion´s Lair Contest” kallas den här tävlingen som genomförs under mässan i Birmingham mässcenter NEC. Åtta företag visar upp lika många innovationer, och får med föredrag möjlighet att övertyga juryn om att just de är värda ett pris.The Packaging Arena visar alltså Eye Tracking-tekniken och de specialglasögon som används för detta ändamål. Man kommer bland annat att berätta om att mer än varannan produktlansering misslyckas, att 60 procent av konsumenternas beslut tas på plats i butiken och att detta beslut fattas inom loppet av 2-3 sekunder.Glasögonen som används för att kartlägga köpbeteenden, som är innovationen som visas, har utvecklats av Tobii Technology i Danderyd.Övriga innovationer som deltar i tävlingen är dispensersystemet Ecolution från Promens Packaging, PolydoseTM från Neopac, den ventilförsedda påsförpackningen Trap Bag från brittiska Jenton Group, en peel&reseal-etikett från Smart Tab Products, ett etiketteringssystem från Pago, en serie airless-flaskor från Neville&More samt en tubförpackning med avancerat tryck och fönster från Lageen Tuboplast.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141