23948sdkhjf

Kellogg’s tävling avgjord

Under oktober månad utannonserade Kellogg’s en tävling på www.minspecialk.se som en förlängning av Kellogg’s Special K’s samarbete med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Tävlingen är nu avslutad och vinnaren blev Inger Nyberg från Gävle som får pryda en ny Kellogg’s Special K-förpackning.
I år presenterade Kellogg’s fyra förpackningar med kvinnor i olika åldrar som håller varandras händer, vilket symboliserade årets tema – ”Tillsammans kan vi göra skillnad”. Som en fortsättning på Kellogg’s Special K’s arbete med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj utannonserade Kellogg’s vecka 40 en tävling på www.minspecialk.se för att hitta den femte kvinnan till förpackningarna. Tävlingen gick ut på att de tävlande skickade in en bild på sig själva samt en text om deras erfarenheter och relationer till bröstcancer. – Genom den här kampanjen ville vi lyfta fram Sveriges kvinnor och ge dem möjlighet att tala om deras erfarenheter och tankar kring bröstcancer. Vinnaren i tävlingen är ett inspirerande exempel på att om vi kämpar mot bröstcancer tillsammans gör vi skillnad, säger Charlotte Madsen, Nordic Marketing Director på Kellogg ´s. Nu är vinnaren utsedd och den som får äran att pryda framsidan av den femte förpackningen är Inger Nyberg från Gävle. På baksidan av förpackningen kan man läsa hennes historia och budskap som gjorde henne till årets vinnare. Den nya förpackningen av Kellogg ´s Special K Classic 500 g kommer att finnas till försäljning i livsmedelsbutiker runt om i Sverige med start i december, 2010.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079