23948sdkhjf

Nya kontakter och nytt pris på FoodPharmaTech

FoodPharmatech samlade i år 8 282 besökare, något färre än senaste gången för två år sedan, under de tre dagar som mässan pågick i Herning i Danmark. Bland utställaran fanns en del svenska, som debuterande Fredrikssons Verkstad som kunde knyta nya kontakter.
– Vi har fått kontakter som vi på förhand inte hade räknat med. Bland annat med en av Danmarks största leksakstillverkare som normalt är utanför vår målgrupp som är mejeribranschen, säger säljingenjör Tomé Garcia från företaget till danska PackMarkedet.Fredrikssons Verkstad AB i Vadstena har tidigare i år bland annat levererat utrustning till den nya linje för tappning av mjölk som installerats vid Skånemejerier i Kristianstad. Under mässan i Herning gavs möjligheter att träffa de personer som varje dag arbetar med de levererade maskinerna, konstaterar Tomé Garcia.FoodPharmaTech är en branschmässa som vänder sig till tillverkare av teknik och utrustning inom livsmedelsindustrin och farmasektorn, såväl inom tillverkning som packning av produkterna.Nytt för i år var att ett nyinstiftat pris, FoodTech Innovation Award, delades ut. Priset delades ut av den danske prinsen Joachim under dennes besök på mässan, och tilldelades de två företagen Alflow Scandinavia och Videometer A/S för en sanitär magnetstyrd backventil respektive för en teknik som säkrar stabiliteten hos flytande produkter.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095