FlexLink firade 30 år
Internlogistikföretaget FlexLink i Göteborg firade 30 år med föredrag och fest i förra veckan. Kunder och samarbetspartner stod i kö för att gratulera företaget och lyssna på anföranden av bl a SKFs koncernchef Tom Johnstone.Tom Johnstone, CEO i SKF, jubileumstalade på FlexLinks 30-års dag.
antingen nischade i en industrinäring eller opererar på
lokala-regionala marknader, sa Mattias Perjos.Bo Eliasson, styrelseordförande i FlexLink, talade om företagets mål och visioner.FlexLink finns i fyra olika industrinäringar; Automotive, Healthcare, Electronics och den största FMCG (snabbrörliga konsumentprodukter). Företaget satsar hårt på att utveckla nya produkter i samarbete med sina största kunder, men fokuserar också i egen regi på produktutveckling för att ligga steget före konkurrenterna och vinna nya marknadsandelar. Idag har man ca 5 procent av världsmarknaden för internlogistik i produktionsmiljö.Att det var Tom Johnstone som fick hålla inledningsanförandet på jubileet är inte så konstigt för den invigde. Dels var det SKF som startade FlexLink, till en början för att utveckla sin egen internlogistik och del är SKF än idag en av företagets viktigaste kunder.Jubileumsdagen avslutades med fest och underhållning och på samma gång invigdes de nya lokaler som FlexLink nyligen flyttat in i.