23948sdkhjf

Designguld till kommunikativt iste

Flaskpost inspirerade den designbyrån Identity Works när man formgav en serie flaskor för iste från kafferosteriet Johan & Nyström. Dolda budskap under etiketten och möjligheten att uttrycka känslor i ett sms var idén som räckte till ett svenskt guld i Pentawards 2010.
Pour Te kallas det bryggda istéet baserat på ekologiska och rättvisemärkta råvaror som tappas på flaskorna. Den inre ovalt formade delen av etiketten kan dras av och under den finns ett meddelande och ett sms-nummer för den som fritt vill uttrycka en åsikt, delge sina innersta tankar eller förklara sin kärlek till någon. Konceptet är kopplat till en särskilt webbsida.Pour Te var ett av sammanlagt sju bídrag som vann en Pentaward, och en av tre som tog hem en ”Gold Pentawards”. De övrga gulden gick till Brie Bistro för Skånemejerier skapad av ID Communication, och Bag in Box-vinet Vernissage, med form som en handväska som skapats av Sofia Blomberg, från byrån Oenoforos.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062